Burger vegetarian cu linte si cartof dulce

filigrafie MGIn aceasta perioada a postului Pastelui, diversitatea in bucatarie poate fi o problema cotidiana pentru multe dintre femeile ce gatesc pentru intreaga familie. Mereu auzim intrebari de tipul: „Daca postesc, eu ce mananc?”. Iata o sugestie simpla (spunem noi) si inedita de masa de post, care este in acelasi timp sanatoasa, valoroasa din punct de vedere nutritional si potrivita atat pentru parinti infometati cat si pentru copii pretentiosi.

timpi

Portii: 12-15 burgeri

Ingrediente:moara gliga

  • 1 cana linte rosie/alba
  • 1 legatura de patrunjel, maruntit
  • 1 ceapa medie, maruntita
  • 2 linguri de IN macinat si 3 linguri apa (sau un ou mare daca nu postiti)
  • 4 lingurite de fulgi de drojdie inactiva
  • 1 cartof dulce mediu, dat prin razatoare
  • aproximativ trei sferturi de cana cu pesmet sau faina alba de grau
  • sare si piper, dupa gust

Alte ingrediente:

  • chifle pentru burger (disponibile si in gama de produse Moara Gliga)
  • rosii feliate
  • frunze de salata sau rucola
  • castraveti murati, feliati
  • mustar / ketchup sau alte sosuri la alegere

Instructiuni:

  1. Amestecati inul macinat cu apa intr-un bol si lasati-le pana se ingroasa (aprox. 5 minute).
  2. Fierbeti lintea timp de 15 minute, scurgeti-o bine si pasati-o intr-un bol (cu furculita sau robotul de bucatarie).
  3. Adaugati inul/oul batut, fulgii de drojdie inactiva, ceapa maruntita, patrunjelul, cartoful dulce ras, pesmetul/faina, sare si piper.
  4. Amestecati bine. Compozitia trebuie sa fie lipicioasa si usor de modelat. Daca este inca moale, mai adaugati pesmet/faina pana ajungeti la consistenta dorita.
  5. Prajiti chiftelutele 2 minute pe fiecare fata, intr-o tigaie cu putin ulei.
  6. Creati-va apoi propriul burger asa cum doriti si bucurati-va impreuna cu familia de o masa sanatoasa si valoroasa din punct de vedere nutritional. Pofta buna!

 

Lasa un mesaj

Adresa ta de email nu va fi publicata.